En rar drøm

 

I natt jag drömde något som jag aldrig drömt förut..

Ja, jeg drømte vel ikke akkurat at det ble fred på jord. Men jeg drømte at jeg var i en eller annen slags rar konkurranse som fant sted på Rådhuset eller deromkring. Det var en type kåring, litt som i Grand Prix, som jeg vant- og den forrige vinneren, som jeg mener å huske var Tooji, ga meg en slags rar hatt som jeg skulle ha på meg neste år under den samme seremonien. Det var også et svømmebasseng der, og jeg svømte om kapp med skolebyråd Anniken Hauglie. Ved enden av lengden snakket vi plutselig spansk sammen, og norsken hennes viste seg å være grammatisk feil, så jeg spurte henne hva som var hennes morsmål. Joda, det var spansk. Da hadde vi noe til felles. Nydelig følelse av fellesskap der. Jeg tror jeg sa noe til henne om barnehagene, og nå som hun plutselig snakket spansk og jeg forstod, var det akkurat som om vi endelig snakket samme språk.

Jeg husker en følelse av nervøsitet- skulle jeg være vert ved neste års kåring? Jeg lurer på hvem som blir vinneren da?

Det er lov å drømme. Om ikke om verdensfred, så om at barna i 13 barnehager i Oslo får fred framover.

fakkeltog holmlia

Leave a Reply

